FANDOM

Een uitgebreide background over kingdom Dok! Dit is het meest noordelijke Kingdom. Gelegen in 4 verschillende biomes, namelijk Sneeuw, Woestijn, Plains en Jungle, ook het meest diverse. De inwoners van Dok zijn directe afstammelingen van Hyvar. Tijdens de oorlog 100 jaar geleden zijn een groot aantal families gevlucht, en hebben zich gevestigd in wat nu Dok is. Dok is samen met Eredon 1 van de meest vredelievende volkeren. Ze vereren de goden van Triton het meest fanatiek van iedereen. Dit heeft ze volgens meerdere legendes een bondgenoot opgeleverd in de vorm van MyrBora. Dit figuur, een kluizenaar uit Adamantium, is naar horen zeggen de enige echte halfgod die nog leeft. Zijn krachten stijgen ver boven die van elke sterveling, en ze zeggen dat hij menig slagveld voor Dok in slechts zijn eentje heeft beeindigd. Dok heeft als kenmerk ongelooflijk mooie en grote tempels te bouwen voor het complete volk om van te genieten. Wie zich in deze tempels waant, voelt zowel het oude verdriet van het verlaten van Hyvar, als het geluk van de huidige trotse Dokker, en het overweldigende gevoel wat de Tritons hun geven, wanneer ze in contact komen met hun goden. Zal Dok ooit beloond worden door Triton voor hun daden? Zullen ze ooit onderdeel mogen uitmaken van de eeuwige wijsheid en macht van Triton?