FANDOM

Een uitgebreide background over kingdom Hyvar! Alle kingdom's weten?

In hyvar heerste tot 100 jaar geleden een zeer lange en bloedige oorlog onder hun eigen volk. De verstoten Koning Biros, later overgestapt naar het kwaadaardige Malzan, was uiteindelijk verslagen door het verzet van Hyvar, de zogeheten "Tyrianen". Vanuit deze groepering, is het huidige Hyvar opgezet, Trotse mensen, rechtvaardige strijders. Hyvar is geen overheerser. Een hyvariaan, of zoals het in de volksmond heet, een Tyriaan, heeft per uitstek geen drang tot vechten of overheersing. Dit veranderd compleet wanneer hun grondgebied in gevaar komt. Dan veranderen ze in allesvernietigende monsters die voor niets of niemand stoppen. Hyvar heeft een voorkeur om hun rijkdom ten toon te stellen. Dit betekent gouden troon zalen. De rijksten van Hyvar dragen zelfs liever gouden armor dan diamond. Ooit zal Hyvar de slag slaan richting Malzan, het land want hun voormalige koning ooit amnestie gegeven heeft. Tot die tijd, heeft Hyvar een trouwe bondgenoot in Dok, Tilifia en Eredon, en vrezen ze voor EMPIRE, die het op 1 of andere manier altijd op hun gemunt heeft.